maanantai 24. syyskuuta 2012

Kak-si

Olemme aloittaneet lukumäärien ja numeromerkkien harjoittelun läheltä lapsen omaa kokemusmaailmaa. Olemme yhdessä etsineet lapsista itsestään ja luokasta sellaisia asioita, joita löytyy kaksi. Lapset löysivät monta tällaista asiaa ihmiskehosta. Myös luokkahuoneestamme löytyi paljon asioita, joita on kaksi. Viime kerralla ykköstä etsiessä oppilaat alkoivat sanoa myös omia nimiään, onhan jokainen ainutlaatuinen ja jokainen erilainen. Tänään yksi oppilas hienosti huomasi, että meidän luokassa onkin kaksi samannimistä poikaa, eli samannimisiä on meillä kaksi!

Olemme koonneet taululle lukumäärää vastaavia kuvia yhteiseen kartonkipohjaan. Oppilaat ovat leikanneet kuvia lehdistä ja monisteista (ope on valmiiksi etsinyt mm. kuvakortteja, rahoja ja kellonaikoja) ja myös piirtäneet niitä itse. Lopulta valmis kuvakokoelma on kiinnitetty käytävällä olevalle lukusuoralle. Tarkastelemme kokoelmaa aina yhdessä ja samalla huomioimme lukusuoralta myös naapuriluvut.


Löytyyköhän täältä jotain kaksi?



Kaksi limsapulloa löydetty, ja ne liimataan tänne.


Kuvakokoelma valmiina käytävän seinällä.



Numeromerkin harjoittelua


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti